strefa54.pl

Ulotki reklamowe w marketingu

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe

Współczesny marketing wymaga od reklamodawców łączenia wielu rodzajów działań i wielu narzędzi marketingowych. Tylko wówczas działania te są skuteczne i docierają do masowego klienta. Kampanie reklamowe oparte na jednym tylko aspekcie coraz rzadziej spełniają swoją rolę w sposób prawidłowy. Jest to spowodowane wieloma aspektami, jednakże najistotniejszym z nich jest fakt, że przeciętnego klienta reklama „atakuje” z wielu stron: występuje w środkach masowego przekazu, jest widoczna na terenie miast, itp. Dlatego, aby dotrzeć do klienta skutecznie, należy zadbać, aby reklama wyrażona była w sposób wieloraki.

Jak istotną rolę w działaniach marketingowych o charakterze masowym pełnią ulotki reklamowe? Wbrew pozorom bardzo istotną. Jest to spowodowane wieloma czynnikami.

Pierwszym z nich jest koszt. Dystrybucja ulotek jest mniej kosztowna, aniżeli reklama w środkach masowego przekazu czy nawet z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej (bilboardy). Dla reklamodawców ma to ogromne znacznie, ale dla klientów także, ponieważ im mniejsze nakłady poniesione na kampanie reklamowe, tym niższa cena usług i produktów danej firmy.

Ulotki reklamowe mają też tę zaletę, że zawierają pełną ofertę danej firmy, z którą każdy może się zapoznać w sposób swobodny. Reklama w radiu czy telewizji trwa określony czas (najczęściej 15 lub 30 sekund), po czym następuje koniec. Dostęp do treści reklamy jest wówczas tylko podczas emisji. Jest to pewne ograniczenie. Podobnie z reklamą w przestrzeni miejskiej: aby zapoznać się z treścią plakatu czy bilaboardu, trzeba zatrzymać się i poświęcić na to czas. Ulotki reklamowe natomiast można przeczytać w dowolnym miejscu i dowolnym momencie. Swoboda jest tutaj bardzo ważna.

Ponadto także rozdawanie ulotek jest skuteczniejsze, aniżeli umieszczanie plakatów w punktach do tego przeznaczonych. „Skuteczniejsze” ponieważ więcej osób zapozna się z treścią ulotki. A zatem treści promocyjne na tejże ulotce dotrą do większej liczby klientów.

Jak widać z powyższego, marketing w dzisiejszych czasach nie może się bez ulotek obejść.

Tagi: , ,

© 2016 strefa54.pl